Jak se tvoří efektivní PPC reklama?

Jak se tvoří efektivní PPC reklama?

Cílem všech, kteří se rozhodnou investovat volné finanční prostředky do PPC reklamy je nějaká konverze, což je podíl lidí, kteří na uskuteční na vašich webových stránkách požadovaný krok. Nejčastějším cílem je pro firmy zpravidla nákup, může to být i odeslání formuláře nebo sběr e-mailu. Záleží pouze na vás, co je pro firmu nejdůležitější.

Každý chce, aby jeho reklamní kampaň byla efektivní a prodejně výkonná, v tomto případě je ale potřeba věnovat sestavení, správě a optimalizaci velké množství času. A co potřebujete k tomu, abyste mohli začít s PPC reklamou? V České republice máte dvě možnosti. Můžete si vybrat, s kým začnete spolupracovat. Na trhu jsou dva hráči. Určitě všichni tušíte, o které z nich jde. Jedná se o aplikace dvou největších vyhledávačů, kterými jsou Google Adwords a Seznam Sklik. Určitě uhádnete, kde je lepší začít. Ano je to právě Google Adwords, které bude pro vaše PPC reklamy ta nejlepší volba. Zatímco pomocí Sklik můžete cílit jen na zákazníky z České republiky, pomocí Adwords jste schopni oslovit celý svět. Obě dvě tyto služby nabízí dost podobné funkce, nicméně Adwords má grafické rozhraní umožňující lépe sledovat statistiky a trendy.

Jak začít s PPC reklamou

V obou dvou případech začínáme stejně. Nejprve je potřeba sestavit skupinu klíčových slov. To jsou ty slova a slovní spojení, které nejlépe vystihují váš obor. Slova, na která se má v podobě textového inzerátu zobrazovat potenciálním zákazníkům vaše reklama. I pomocí klíčových slov lze přesně cílit na publikum, které vás zajímá. Například budete cílit na lidi, kteří zadali frázi “elegantní pánské košile” tato fráze je hodně specifická, ale z obsahu už víte, že cílíte na muže v produktivním věku, kteří se zajímají o svoje oblečení. Díky přesnému cílení zvýšíte pravděpodobnost toho, že lidé reklamu uvidí, následně je zaujme, oni ji prokliknout a navštíví vaši stránku a udělají to, co vy budete chtít.

Největší výhodou PPC reklamy oproti necílené reklamě je, že platíte jen za ty zákazníky, kteří opravdu navštíví váš web. Takové bannery se zobrazují i lidem, kteří o váš produkt nestojí. Samotné založení PPC reklamy je jednoduché a zvládne to skoro každý. Pokud chcete, aby byla vaše reklama efektivní, budete muset věnovat velkou pozornost a čas její sestavení a kontrole. Nejdůležitější bude sledovat vývoj dat i prostřednictvím vaše analytického nástroje na webu.

Když zadáte klíčovou frázi o třech nebo čtyřech slovech, bývá většinou úspěšnější, protože takový uživatel přesně ví, co chce a má tak větší tendenci na vašem webu nakoupit. Nemyslete si, že seznam klíčových slov obsahují jenom spisovné slova a fráze. Je potřeba  myslet i na slangové a nespisovné výrazy popisující vaše produkty a služby. Zní to divně, ale zaměřte se i na překlepy. Spousta lidí si myslí, že je nějaký výraz spisovně, ale napíšou ho špatně. Objem vyhledávání pak bývá dost srovnatelný.

Pokud máte více produktů, je dobré vytvořit rozdílné sestavy. Dosáhnete tak lepšího skóre za nižší cenu. Závěrem je dobré připomenout, že jen kampaň, které se opravdu věnujte a optimalizujete ji, může být výdělečná. Pokud si myslíte, že vše bude fungovat samo, nebude.

Napsat komentář