Jak zhubnout v dnešním hektickém světě

Jak zhubnout v dnešním hektickém světě

Na otázku, proč necvičíte a jenom narůstáte v objemu většina lidí odpoví, že nemá čas. Není to pravda, na vše co chcete si čas najdete. Skutečností je, že na hubnutí není ve skutečnosti potřeba hodně času. Samozřejmostí je, že se hubne daleko lépe, když má člověk čas připravit si kvalitní jídlo na celý den a do práce chodí jenom na čtyři hodiny. Jde to, na zdravý životní styl můžeme přepnout i tehdy, pokud máme velmi náročné zaměstnání nebo hektický životní styl. Nejdůležitější je vytrvat ve svém úsilí, získat pevnou vůli a nastolit ustálený režim.
Každý malý krůček, který bude směrem ke zdravému životnímu stylu se počítá. Spousta lidí si má zafixovanou skutečnost, že když chtějí  zhubnout, musí trávit každý den hodiny a hodiny v posilovně, stravovat humusem nebo tofu, aby se přiblížili k jejich vysněné postavě. To ale vůbec není pravda.

Nepřejídejte se, pokud nemáte rodinnou oslavu

Pokud neslavíte zrovna svoje narozeniny nepřejídejte se, jezte menší porce. Nemusíte si vařit speciální jídlo, stačí to, na které jste zvyklí, akorát zmenšete porci. Toto pravidlo platí pro ty, kteří vedou nezřízený životní styl a jejich nadváha je výsledek celodenního se přejídání. Druhou skupinou jsou lidé, kteří celý den nesní skoro nic, ale přijde čas večera a začnou se přejídat, protože jejich tělo vyčerpalo za den veškerou energii a hladovělo.
Není potřeba počítat každou kalorii do detailu, ale pokud držíte redukovaný jídelníček váš denní příjem kalorií by se měl pohybovat kolem 1500 až 2000 méně než doposud. Něco za něco, hlídat si váhu obnáší vynechat dezert po jídle nebo nahradit ho ovocem.

Důležitá je pravidelnost

Za žádnou cenu nevynechávejte jídla. Rozum nám radí při držení diety si jídlo spíše odpírat, což vůbec není rozumné rozhodnutí. Organismus by neměl být více než čtyři až pět hodin bez jídla pokud ano, zpomaluje to jeho metabolismus, ovlivňuje hladinu hormonů a vede to k nezdravému přejídání, když už si konečně uděláte čas a jídlo si připravíte.
Počet jídel, které denně konzumujete by se měl pohybovat mezi 4-6 jídly, to vše v rozumných a malých porcích a samozřejmě zdravě. Jídelníček by mel obsahovat převážně zeleninu a ovoce, co by mělo být zcela vynecháno je bílá mouka, která by měla být nahrazena celozrnnými výrobky, do jídelníčku by měl člověk zařadit také kvalitní masné produkty a pokrmy z ryb. Nic ale nebude fungovat tak jak by mělo bez pravidelného pohybu.
Nesedávejte všude, kde můžete můžete. Při jízdě v Mhd ponechte vaše místo k sezení někomu staršímu. Pokud máte možnost využít výtah zvolte raději schody. Chůze je pro redukci váhy velice dobrá.

Spánek

Lékem na vše je spánek. Neznamená to, válet se celý den. Ale snažit se neponocovat nebo naopak velmi brzo ráno vstávat. Pokud se chystáte změnit svůj životní styl, hýbete se více a jíte zdravě, je důležité dostatek spánku, aby mělo tělo dostatek energie. Jestliže nastane situace, že vaše tělo nenačerpalo přes noc dostatek energie bude vyhledávat cukr a tučná jídla.